Friday, July 29, 2011

064. origami - moduł Sonobe

Heyy . 
Dziś nowy moduł - Sonobe .

 1. Bierzemy kwadratową kartkę, nieważne jakiej wielkości . 
 2. Składamy ją na pół . Następnie odginamy, tak abyśmy znowu mieli kwadrat .
3. Zaginamy bok kwadratu do wyznaczonej linii ..
 4. Drugi bok zaginamy tak samo . Powstaje nam tzw. "szafa" .
 5. Odginamy boki . Rogi zaginamy do najbardziej zewnętrznych zagięć .
6. Prawy bok znowu zaginamy do środkowej linii . 
 7. Dolny róg prawego boku zaginamy w ten sposób, aby powstał na duży trójkąt, stykający się z małym .
 8. Lewy bok zaginamy do środkowej linii .
 9. Tworzymy duży trójkąt biorąc górny róg lewego boku i zaginając tak aby stykał się z drugim trójkątem . Już zagięty wkładamy do środka aby powstał równoległobok .
 10.  Odwracamy .
11. Zaginamy dolny róg. Tak jak na obrazku .
 12. Z drugim robimy to samo .
13. Odginamy i powstaje nam gotowy moduł .

Wiem, trochę to pogmatwane i łatwo się pogubić, ale jak się pojmie co i jak, to moduł jest bardzo prosty do zrobienia .Ja zrobiłam z niego (no kilku) takie figury .

3 comments:

  1. robiłam kiedyś takie pudełeczka , ale nie pamiętam jak .;) fajne. ;p

    ReplyDelete
  2. Świetne!
    Ja niestety nie mam cierpliwości do Origami, kiedyś próbowałam i prawie osiwiałam, próbując coś "złożyć" :))
    Pozdrawiam :)

    ReplyDelete

Hi . ! Dziękuję Wam za czytanie mojego bloga i oczywiście za komentowanie . ;D